EKONOMIKA / Spotřebitel

Popis: Nejčastěji se přes slevové portály prodávají dovolené a zážitky.
Nejčastěji se přes slevové portály prodávají dovolené a zážitky.
7.3.2017

Co s vouchery po krachu slevového portálu?

Slyšíte na slovo sleva a rádi využijete každou příležitost trochu ušetřit? Pak byste měli vědět co dělat, když váš oblíbený slevový portál zkrachuje a zakoupený voucher už vám nikde nechtějí vzít.

Předně je třeba si uvědomit, že odpovědnost slevového portálu se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Za kvalitu konkrétních poskytovaných služeb nebo nabízeného zboží už portál obvykle neručí. „Někdy se vám ovšem může stát, že vybraný hotel odmítne přijmout voucher na pobyt z důvodu, že slevový portál, prostřednictvím kterého nabízel své služby, zkrachoval,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.

„V případě krachu slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník,“ říká Lukáš Zelený. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelem a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitel voucher uplatní a obchodník jej přijme. „Do té doby neexistuje mezi spotřebitelem a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitel požadovat pouze po slevovém portálu,“ vysvětluje Zelený. To však nemusí být jednoduché. Zkrachuje-li slevový portál, dá se předpokládat, že se z jeho majetku moc nezahojíte. Poškozených bývá hodně a pohledávky se musí uspokojovat rovnoměrně.

V nedávné době bylo zahájeno insolvenční řízení na majetek provozovatele internetového portálu www.nakupvakci.cz, který ve svých obchodních podmínkách výslovně uvádí, že k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem dochází až při úspěšném uplatnění voucheru. „V takovém případě je jediným řešením podat přihlášku pohledávky do insolvenčního řízení. Přihláška se podává na takzvaném chytrém formuláři, který je ke stažení na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti. Je třeba to udělat co nejdříve, insolvenční soud totiž nepřihlíží k pohledávkám, u nichž byly přihlášky podané po stanovené lhůtě. K vyplnění přihlášky je určitě vhodné vyhledat právní pomoc,“ doporučuje Zelený.

Autor / zdroj: Vanda Jarošová

Doporučujeme

DOVOLENÁ AUSTRÁLIE

Poznejte krásy Austrálie. Dovolená na míru pro skupiny a jednotlivce.

marketing B2B • merchandising B2C • konzultace • podpora nových projektů

Nabízím konzultace a řešení projektů marketingu trhu B2B, projektů visual merchandisingu trhu B2C, podporu restrukturalizace firmy na marketingovou orientaci. www.dolezalova-marketing.cz

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Světová rekordmanka do Prahy nepřijede. Sportisimo 1/2Maraton Praha i přesto představí vytrvaleckou špičku

Startovní pole Sportisimo 1/2Maratonu Praha bohužel v uplynulém týdnu přišlo o dvě velmi kvalitní běžkyně. Světová rekordmanka Peres Jepchirchir a Wor

Post

Pražské náplavky v novém. Vzniknou zde galerie, kavárny i toalety

Na vltavské náplavce pod Rašínovým nábřežím do léta příštího roku přibudou galerie, kavárny i toalety. S tím počítá architektonická studie, kterou pro

Post

Kriminalita v Praze nestoupá. Městští strážníci jsou přesto aktivnější

Výsledky práce pražských strážníků za minulý rok představili radní pro bezpečnost Libor Hadrava a ředitel Městské policie hlavního města Prahy Eduard

Reklama

www.beautyexpo.cz

Reklama

PARTNEŘI

Stellis s.r.o. Cestovní kancelář Go2 www.argodt.cz www.beautyexpo.cz AURUM AESTHETIC CLINIC s.r.o. studioamos.cz Marketingové služby a poradenství Poliklinika na Národní www.conpass.cz