EKONOMIKA / Bydlení

Popis: Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
2.5.2017

Češi se kvůli rodině stěhují více než kvůli práci

Češi se nejčastěji stěhují kvůli rodině a nejméně často kvůli práci. Neradi také opouštějí místo svého rodiště, podle údajů Českého statistického úřadu tvoří rodáci v průměru polovinu obyvatel všech obcí. Pokud už se rozhodnou místo svého narození opustit, míří nejčastěji do Prahy, kde je největší meziroční přírůstek obyvatel v České republice. Situaci na trhu s byty v hlavním městě to neusnadňuje. Zájem o byty je velký. Sílící poptávka je i o rozvíjející se předměstské lokality.

„Trend z devadesátých let, kdy lidé odcházeli do menších obcí a vesnic, už dávno pominul. V současné době zaznamenáváme trend stěhování lidí z centra města na předměstí. Jedním z důvodů je samozřejmě cena. V centru může stát byt 2+kk až pět milionů korun, za stejnou cenu pořídíte na předměstí byt 3+kk,“ vysvětlil ředitel společnosti Star Group Tal Grozner.

Podle Tala Groznera bydliště mimo centrum vyhledávají především lidé, kteří se do Prahy stěhují z menších měst a obcí a rodiny s dětmi. „Lidé, kteří nejsou zvyklí na ruch velkoměsta, obvykle kupují nemovitosti dál od centra v blízkosti zeleně, kde mají také veškeré zázemí, jako je supermarket, restaurace a místa pro sport. Většina klientů našeho projektu jsou obyvatelé z celé Prahy a mimopražští, kteří přišli do Prahy za prací a kupují si zde první bydlení,“ upřesnil Tal Grozner.

Rozhodnutí změnit bydliště pro Čechy není jednoduché, obyvatelé větších měst neradi opouštějí svá rodiště. Podle statistik OECD jen tři až pět procent Čechů změnilo své bydliště kvůli práci, zato kvůli rodině se jich přestěhovalo až šedesát procent. „Mladí lidé dnes zůstávají co nejdéle u rodičů a potom si obvykle pořizují byty s partnerem. Výběr bytu tak představuje jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě, a je tedy často doprovázen emocemi,“ uvedl Tal Grozner.

V současné situaci na realitním trhu, kdy poptávka převyšuje nabídku, mohou mít lidé tendenci koupit byt co nejrychleji. To je podle Groznera chyba. „Je třeba si uvědomit, že lidé v novém bytě nejen vychovají děti, ale pravděpodobně i zestárnou. Proto by měli vybírat byty, které budou prostorově odpovídat potřebám rozrůstající se rodiny, stejně jako době, kdy děti takzvaně vyletí z hnízda a manželé zůstanou sami,“ řekl Tal Grozner. Také by si měli vytvořit vztah k lokalitě, v níž budou žít, a podílet se na jejím zvelebování a komunitním životě. To znamená nechat se ovlivnit emocemi, které v nich dané místo vzbuzuje.

„Lokalita je hned vedle ceny hlavním kritériem při výběru nemovitosti. Při stále rostoucích cenách bytů si lidé dobře rozmýšlejí, kam své peníze investovat. Ideální jsou právě rozvíjející se městské čtvrti, kde cena nemovitostí dosáhne vrcholu až za několik let. V poslední době také přibývá případů, kdy rodiče darují větší byt dospělým dětem a sami se přestěhují do menšího. V těchto případech by měli myslet na co největší zhodnocení nemovitosti do budoucna,“ doplnil Tal Grozner.

Autor / zdroj: Petra Hanušková

Doporučujeme

marketing B2B • merchandising B2C • konzultace • podpora nových projektů

Nabízím konzultace a řešení projektů marketingu trhu B2B, projektů visual merchandisingu trhu B2C, podporu restrukturalizace firmy na marketingovou orientaci. www.dolezalova-marketing.cz

ZÁJEZDY SRÍ LANKA

Zájezdy Srí Lanka - nabízíme zážitkové a relaxační programy za bezkonkurenční ceny, český delegát v destinaci, kompletní průvodce s radami a doporučeními.

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Praha otestuje systém chytrých košů v centru města

Čisté ulice, úspory za méně častý svoz, snížení emisí ze svozových aut. To jsou hlavní přínosy chytrých odpadkových košů s nadčasovým designem.

Post

Praha patří k turisticky nejoblíbenějším evropským městům

Podle výsledků srovnávací statistiky asociace European Cities Marketing se Praha umístila v počtu přenocování zahraničních turistů na pátém místě a v

Post

Strážníci z Vltavy zachránili ženu, která chtěla spáchat sebevraždu

Chvíli po půlnoci vytáhli z Vltavy strážníci z poříčního útvaru silně podchlazenou a značně vyčerpanou ženu. Třicetiletou ženu, která chtěla skončit s

Reklama

AURUM AESTHETIC CLINIC s.r.o.

Reklama

PARTNEŘI

AURUM AESTHETIC CLINIC s.r.o. studioamos.cz Marketingové služby a poradenství Poliklinika na Národní www.conpass.cz Stellis s.r.o. Cestovní kancelář Go2 garaze.fabrego.cz Maminčino koření www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz www.beautyexpo.cz www.argodt.cz www.beautyexpo.cz