EKONOMIKA / Investice

Popis: Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
8.2.2017

Na výstavbě metra D by se mohli podílet soukromí investoři, město s nimi diskutuje možnou spolupráci

PRAHA

Primátorka hl. m. Prahy Adriana Krnáčová se setkala s investory, kteří by se mohli podílet na plánované výstavbě nové linky metra D. Výstavba nové linky metra by podle odhadů měla vyjít na 50 miliard korun, přičemž první část výstavby, která počítá s trasou vedoucí z Pankráce do depa Písnice, vyjde na 36 miliard.

Spolufinancování soukromým sektorem by výrazně snížilo zatížení hlavního města a Dopravního podniku hl. m. Prahy, který je dosud jediným investorem celého projektu. Především by ale takový krok mohl výrazně usnadnit výkup pozemků, se kterým měla Praha v minulosti problémy. Z toho důvodu iniciovala pražská primátorka Adriana Krnáčová setkání, na kterém zástupci Dopravního podniku představili celý projekt více jak čtyřicítce developerů a soukromým investorům.

Zapojení soukromého sektoru mi přijde naprosto logické a správné, protože výstavba metra neznamená jen hloubení tunelů a výstavbu vestibulů. Je to o celkovém rozvoji dotčených lokalit, včetně přilehlého veřejného prostoru,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová. „V minulosti se pozemky nejenže nevykupovaly, ale některé se dokonce prodávaly. My se to teď snažíme napravit a metro opravdu postavit. V úterý například Rada schválila memorandum o spolupráci s vlastníky pozemků, kde v budoucnosti bude stanice Nádraží Krč a velmi blízko jsme k uzavření obdobného dokumentu, který se bude týkat stanice Nemocnice Krč. Uvědomujeme si ale, že jsou místa, kde domluva s vlastníky nebude tak jednoduchá, a tady vidím potenciál spolupráce mezi námi a soukromým sektorem,“ dodala primátorka.

Celkově je ke stavbě celé linky potřeba 684 pozemků a od soukromých vlastníků jich zbývá vykoupit 124. Předpoklad pro vstup soukromého investora je právě v souvislosti s výkupem pozemků a při investicích realizovaných na povrchu, to znamená stavby vestibulů a celkové zvelebení okolních prostor.

„Úkolem Dopravního podniku je naplnit vůli akcionáře, a to je postavit novou linku metra D. Od roku 2009 už Dopravní podnik do přípravy investoval tři čtvrtě miliardy a teď se dostáváme do zlomové fáze celého projektu,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku Martin Gillar.

Nápad se sešel se zájmem ze strany investorů a po oficiální prezentaci proběhla i dlouhá a konkrétní diskuse nad myšlenkou dalšího společného postupu. „Variantu zapojení soukromého sektoru do celého projektu připravilo nové vedení Dopravního podniku, s tím, že jde o logické řešení, které je transparentní, v souladu se zákonem a zároveň řešením výkupu pozemků nutných pro stavbu,“ doplnil Gillar.

Autor / zdroj: -cra-

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Okřídlení koně a Baron Prášil létají pod Karlovým mostem v Praze nad Čertovkou

Okřídlení koně, baron létající na dělové kouli a mnohé další motivy ze slavného filmu Baron Prášil ukazuje unikátní světelná projekce na budově Muzea

Post

Karlovarský symfonický orchestr s Pavlem Šporclem absolvují vánoční turné po českých městech

Fenomenální houslista Pavel Šporcl společně s Karlovarským symfonickým orchestrem absolvují během prosince turné po českých městech s názvem „Vánoce n

Post

Budoucnost Smíchova ve virtuální realitě. Přijďte se projít po nové čtvrti

Unikátní možnost projít si zatím neexistující část Smíchova nabízí pražské Centrum architektury a městského plánování (CAMP) v areálu Emauzského klášt

Reklama

garaze.fabrego.cz

Reklama

PARTNEŘI

Maminčino koření www.beautyexpo.cz www.beautyexpo.cz garaze.fabrego.cz www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu

REKLAMA